איתור נכסים ללקוח

מאת: ראועל דניר

התאמת ואיתור נכסים ללקוח זהו תהליך לא פשוט הדורש ידע ומקצועיות. מתווך נדלן – צמד מילים שמעוררות באופן אוטומטי אסוציאציות שליליות אצל אנשים כה רבים, ולעיתים בצדק, אך ישנו צד נוסף למקצוע. צד שדורש מקצועיות גבוהה, יצירתיות רבה ומחשבה מחוץ לקופסא, במיוחד בתיווך של נדל"ן מסחרי.

      

עודכן: יום ראשון,  10:30, 22/07/2018 | נדלנטים


בוקר יום אחד בישיבת צוות שבועית, התדיינו על הלקוחות הקשים לפיצוח, לקוחות שהצרכים שלהם מאוד ספציפיים ומיוחדים ומאתגר מאוד לאתר להם נכסים.

אחת מהם הייתה נועה, בעלת חנות בגדים בשטח 80 מ"ר באזור הסיטי של תל אביב. נועה בדיוק סיימה חוזה שכירות של 3 שנים ובעל החנות הודיע לה, כי לא יאריך את החוזה עקב שינוי ייעוד של הבניין לבניין מגורים.

נועה צברה קהל לקוחות נאמן במהלך 3 השנים והייתה חייבת להישאר באזור מצד אחד, ומצד שני לא רצתה לשכור נכס גדול יותר מ- 80 מ"ר וכמובן לא רצתה להעלות את תקציב השכירות שלה באופן משמעותי ממה ששילמה עד כה.

הבעיה העיקרית היא שבאזור הסיטי אין כמעט חנויות להשכרה בטווח הגודל הזה ובטח לא במחיר ששילמה. הראינו לנועה את כל הנכסים הרלבנטיים ושעמדו בדרישותיה, אך שום אפשרות לא הרגישה טובה מספיק בעבור נועה – חלק מהנכסים היו קטנים מידי, חלק משמעותית יקרים מידי וכדומה.

החלטנו שאנחנו לא מוותרים ולקחנו על עצמנו כמשימה מקצועית למצוא לה פיתרון, הזמן דחק ובעוד חודש וחצי היא צריכה לפנות את החנות, ואז באה ההברקה!

אם כי נראתה קצת הזויה תחילה, נזכרנו בבניין משרדים בסיטי שבו ביצענו כבר כמה עסקאות מוצלחות והכרנו מצוין  את הבעלים. הלובי של הבניין היה גדול מאוד והוא חלש על שתי פינות רחוב.

פנינו לבעלים ושאלנו אותו, האם יש אפשרות לצמצם את הלובי משני הצדדים ולייצר בעצם שני חללי מסחר עם ויטרינה לרחוב, הבעלים אהב את הרעיון, ומיד החל בבדיקת חוקיות המיזם מול עיריית תל אביב. מיותר לציין שבמידה וזה יתאפשר זה יקפיץ את ערך הנכס משמעותית כך שהייתה לו הרבה מוטיבציה להצלחת התהליך.

לאחר בדיקות מהירות, התברר שהדבר אפשרי עם כמה שינויים קטנים של כיבוי אש וסידורי ביטחון.

מיהרנו להתקשר לנועה שהגיעה תוך 10 דקות לערך לראות את חזון הלובי. ייאמר לזכותה שמיד היא הבינה שזה יכול לעבוד. שירטטנו לה בצורה ידנית, היכן בדיוק תהיה החנות, איפה יעבור הקיר שמפריד אותה מהלובי, מאיפה תהיה הכניסה לחנות, וביקשנו ממנה לדמיין שכל חזית החנות תהיה ויטרינה גדולה – היא הבינה מהר ואמרה : "בואו נתקדם".

השלב הבא היה לבנות את התנאים המסחריים של העסקה. איך מתמחרים?? הרי עד עכשיו זה סתם לובי של בניין, מי יעשה את השיפוצים היקרים, באיזו רמה יימסר השטח וכו'.

הצלחנו לשכנע את המשכיר שייקח על עצמו את כל עלויות השיפוץ תחת הטיעון שהוא בעצם מרוויח חנות מסחרית ומעלה את ערך  הנכס לעצמו בצורה משמעותית- הוא הסכים.

בשלב זה נשארו מספר סוגיות מסחריות שעיקרן הינן שאלת מחיר השכירות ומשך החוזה, נועה ביקשה שהשכירות תהיה נמוכה מעט ממחיר השוק בסביבה, משום חוסר הודאות של איך תיראה החנות והשילוב עם הלובי בסוף התהליך.

הבעלים רצה חוזה ארוך כדי להבטיח את החזר ההשקעה שלו.

עשינו פשרה נועה תחתום על חוזה ל- 5 שנים במקום 3 והבעלים ירד במחיר של כ-% 20 מהמקובל באזור. הוספנו בחוזה שבשנה השלישית המחיר יעלה למחיר השוק.

כולם עמדו בהתחייבות שלהם, החנות נבנתה והתוצאה הייתה מרשימה יותר ממה שדמיינו הצדדים כאשר החזון העסקי היה על "הנייר"; בנוסף הבעלים היה מאושר שהצליח להשביח את הנכס.

עד היום אני עובר שם לפעמים, ונועה תמיד אומרת ״הייתי נורא רוצה לתת לך משהו בחינם מהחנות אבל הכל בגדי נשים״

״אני אשלח את אישתי אל תדאגי״ אני עונה לה

אולי באמת אשלח…

אודות נדלנטים

חברת נדלנטים מתמחה בשיווק נדל"ן עסקי ומסחרי הוקמה בשנת 2009 ונחשבת למובילה בתחומה. נדלנטים מציעה ללקוחותיה מאגר גדול של נכסים בכל אזור המרכז, כמו כן ליווי מקצועי בכל שלבי העסקה.

משרדים למכירה בתל אביב – מחפשים משרדים למכירה בתל אביב? חברת נדלנטים מתמחה בשוק הנדל"ן ומציג לכם מבחר גדול של משרדים למכירה בתל אביב ומרכז.

משרדים להשכרה בתל אביב – חברת נדלנטים מתמחים בשוק הנדל"ן מסחרי עם דגש על משרדים להשכרה בתל אביב. נדלנטים מובילה ביזום שיווק ותחווך של נדלן מסחרי עם התמחות בולטת של רכישה והשכרת משרדים, בניינים וחנויות. נדלנים מספקת פתרונות ייעוץ מקיף בתחומי הנדל"ן עסקי מסחרי, ליחידים וחברות.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:

השקעת נדל"ן בחו"ל

השקעת נדלן בחול אינה דבר חדש, אולם בשנים האחרונות גוברת ההתעניינות מצד אנשים פרטיים בהשקעה מסוג זה. יש להניח שמחירי הדירות ביחס למחירים בישראל, הם הגורם המשכנע העיקרי, אולם לפני שמתפתים לשים כסף, חשוב לזכור שכמו בכל השקעה, גם בהשקעת נדלן בחול יש סיכונים ואתגרים מיוחדים.

השקעת נדל"ן בחו"ל – מדריך נדלנטים

ממה להיזהר בהשקעות נדל"ן בחול

צמד מילים שמעוררות באופן אוטומטי אסוציאציות שליליות אצל אנשים כה רבים, ולעיתים בצדק, אך ישנו צד נוסף למקצוע.צד שדורש מקצועיות גבוהה, יצירתיות רבה ומחשבה מחוץ לקופסא, במיוחד בתיווך של נדל"ן מסחרי.

ממה להיזהר בהשקעת נדל"ן בחול –  מדריך נדלנטים

 

מהי השקעת נדל"ן מסחרי
היתרונות בהשקעה בנדל"ן מסחרי – השקעה בנדל"ן המסחרי יכולה להניב תשואה גבוהה מזו של עסקה בנדל"ן למגורים. אם תשואה טובה מהשכרת דירה מסתכמת בכ-3%-4% לשנה, הרי שתשואה טובה בהשכרת נכס מסחרי יכולה להגיע ל-6-8% בשנה.
גופים ועסקים שונים, צוברים מוניטין ומזוהים עם המקום והאזור שבו הם יושבים, עובדה זו גורמת לגופים אלו להישאר כשוכרים קבועים ויציבים ומנע עלויות של חילופי שוכרים, שיפוצים וכדומה.

השקעות נדלן בתל אביב
כשבאים לבחון את האתגרים העומדים בפני יזמים או אנשים פרטיים, אשר רוצים להשקיע בנדל"ן בתל אביב, הנתון הראשון שקופץ אלו מחירי הדירות. מחירי הדירות בתל אביב יקרים בהשוואה לאזורים אחרים בארץ וגם בהשוואה לערים מרכזיות במדינות אחרות בעולם. כדי לקנות נכס, תצטרכו לגייס הון התחלתי גבוה ולקבל אישור למשכנתא על יתרת הסכום. מבחינת עלויות דיור ומחיה, תל אביב נחשבת לאחר הערים היקרות בישראל. נתון זה הוא רק חלק מהאתגרים העומדים בפני אנשים המעוניינים להשקיע בנדל"ן בעיר.  

נכסים מניבים בתל אביב

 נכסים מניבים בתל אביב? נכס מניב, הוא נכס שיבטיח לכם הכנסות פסיביות באופן חודשי או קבוע. יש מרכיבים רבים שצריך לקחת בחישוב התשואה הצפויה וכמובן שיש הבדלים בהתאם לסוג הנכס. בשלב הראשון מומלץ שתבררו עם עצמכם את הנקודות הבאות. מה המטרה של נכס מניב?
נכס מניב, הוא נכס שיבטיח לכם הכנסות פסיביות באופן חודשי או קבוע. יש מרכיבים רבים שצריך לקחת בחישוב התשואה הצפויה וכמובן שיש הבדלים בהתאם לסוג הנכס.

השארת תגובה